Jobb

Borlänge

Följ med på en jobbresa till Borlänge vetja!

I morse när himlen hade färgen av ett geléhallon så var det dags att vinka av Adde och förbereda mig till att åka på jobbresa. Max och jag fick lite sovmorgon men strax efter 7 lämnade jag Max och körde mot Vikingstad.

Photo cred: Adde
I Vikingstad skulle jag hoppa på Östgötapendeln för att åka till Mjölby och sen vidare norrut. I Vikingstad regnade det kallt, men det fick det vara värt då jag slapp åka in till Lkpg och ta tåget därifrån. Smidigare för mig.
Packningen tyder ju på att jag ska vara borta hur länge som helst, men nej då… Jag åker hem imorgon, men med dator och lite kläder, samt matsäck så blir det en hel del att bära med sig. Och när jag väntade fick jag skåda en hyllning till Bajen 😉 Kände mig som hemma!
Mot Tranås. Två stop med Östgötapendeln och jag var i Mjölby. Så pass mycket folk att jag inte fick någon sittplats men det gjorde inte så mycket på en så kort resa. Adde reser ju med pendeln varje dag, men han åker ju mycket tidigare än såhär. Smidigt!
Utanför rullade Östgötaslätten förbi och grå moln fyllde himlen. Trist väder följer oss…
Träffade kollegorna, PP och Cabe och hoppade på tåget mot Borlänge. Fram med frukosten ganska direkt men tyvärr hade kaffet hunnit svalna massor, trots värmning av termosen. Blir nog att dumpa den tyvärr.
Sverige rullade förbi, Örebro, Hallsberg, Lindesberg osv…. Och desto längre norrut vi kom desto mer snö låg det på marken… Vi satt i stort sett ensamma i vår vagn och kunde sprida ut oss rätt bra.
Strax efter tolv anlände vi i Borlänge och där strålade solen. Blå himmel och inte ett moln på himlen. MYS!
Vi tog en 5 minuters promenad till kontoret som ligger i Kupolen.
Efter att vi dumpat av våra väskor och hälsat på kollegorna, Morsan och Sabaton så gick vi ner till Kupolen för lite lunch på Basilica.
Det fick bli en ugnsbakad fläskfilé med bacon och tomater som serverades med potatismos, dock hade tyvärr såsen skurit sig och potatismoset var ganska klistrig. Inte alls lika gott som vi hade hoppats på 🙁
Efter lunchen blev det rundvandring på kontoret eftersom det är mitt första besök i Borlänge. Kul att träffa kollegorna som man pratar med dagligen men aldrig har träffat. Utsikten från kontoret är inte fy skam, med Rommes skidbackar i fjärran.
Sen blev det möten resten av eftermiddagen. Många saker att bocka av med semesterplaneringen.
Vid 17 gick vi mot hotellet och checkade in. Vi bor på Hotell Galaxen och så här ser det ut i mitt rum. Solen fortsätter och skina och jag blir lycklig bara jag ser alla solkatter i rummet.
UTsikten från rummet. Vi hade någon halvtimme att vila lite innan vi skulle träffas igen och gå och fixa något att äta. Jag passade på att ringa Adde och höra hur det var med honom och M. Mina fina killar!
En kort promenad in till stan och vi valde mellan ett par ställen att äta men valde sedan Pitcher’s.
Sportbar som serverar hamburgare och har bokhyllor fyllda med gamla “Aktuellt” böcker, ja, vad ska man säga =) Kan inte bli dåligt!
Vi satte oss i ett bås och valde med omsorg mat och dryck. Gillar Pitcher’s motto “Njut från början till slut”.
Jag beställde en Fläder Collins som är en Tom Collins med flädersmak, riktigt frisk och god, som innehöll gin, fläderlikör, citronjuice, sockerlag och soda.
Och det fanns så mycket gott att välja på, men till slut valde jag en DBL DBL Cheese N’ Bacon dvs en dubbelburgare med Pepper Jack ost, emmentaler, chiliaioli, rostad lök, karamelliserad lök, majonnäs och country-style fries. En otroligt god burgare, så god! Dock var inte pommesen eller beasåsen jag beställde till något att ha. Trist på en sån fantastiskt burgare!
Haha, en bra slogan att hålla i huvudet!
Efter några timmars skratt och diskussioner om allt ifrån hockey som visades på TV till jobb, så var det dags att runda av kvällen. En kort promenad tillbaka till hotellet och vila!
Första dagen i Borlänge för denna gången, en bra dag med många nya intryck och mycket gjort! Imorgon väntar det mer Borlänge och sedan en hemresa till mina killar <3